14.08.2023

<h1>Een vergelijking van de zes populairste headless CMS’en</h1>

Het selecteren van het juiste content management systeem (CMS) voor uw organisatie kan niet genoeg benadrukt worden. Een CMS dat is afgestemd op uw unieke vereisten en doelstellingen, stroomlijnt de creatie van content en versterkt de digitale aanwezigheid van uw organisatie.
Share this on
Meeting | Benefits of working with a digital agency.

Het selecteren van het juiste content management systeem (CMS) van jouw organisatie kan niet genoeg benadrukt worden. Een CMS dat is afgestemd op jouw unieke vereisten en doelstellingen, stroomlijnt de creatie van content en versterkt de digitale aanwezigheid van jouw organisatie. Met de vele CMS-opties die tegenwoordig beschikbaar zijn, kan het nemen van een weloverwogen beslissing tijd en moeite kosten. Er bestaan geen pasklare oplossingen; de specifieke context en behoeften van jouw bedrijf bepalen het meest geschikte CMS voor jouw organisatie.

Verder bespreken we branchespecifieke en situationele factoren die van invloed zijn op jouw CMS-selectieprocessen, zoals bestaande technische infrastructuur, teamexpertise, budgetbeperkingen en digitale langetermijnstrategie. We streven ernaar u de kennis en inzichten te geven die nodig zijn om een weloverwogen beslissing te nemen, zodat het door u gekozen CMS niet alleen aan jouw huidige behoeften voldoet, maar ook de groei en het succes van jouw organisatie in de toekomst stimuleert.

Ga met ons mee terwijl we het gevarieerde landschap van headless CMS-oplossingen verkennen en leren hoe u zelfverzekerd door het selectieproces kunt navigeren, wat u uiteindelijk leidt naar het ideale CMS dat is afgestemd op de specifieke context en vereisten van jouw organisatie.

De rol van 2DIGITS bij het selecteren van een CMS:

Bij 2Digits is ons primaire doel om onpartijdige, deskundige begeleiding te bieden bij het helpen van organisaties bij het navigeren door het complexe landschap van CMS-oplossingen. Als technologieadviesbureau met uitgebreide ervaring in verschillende sectoren begrijpen we dat de behoeften en vereisten van elke organisatie uniek zijn. Daarom handhaven we een zeker niveau van agnosticisme met betrekking tot CMS-opties, en zorgen we ervoor dat onze aanbevelingen uitsluitend gebaseerd zijn op de specifieke context en doelen van jouw organisatie.

Ons team van doorgewinterde professionals is goed thuis in de nuances van diverse CMS-oplossingen, waardoor we objectief de sterke en zwakke punten kunnen beoordelen van elke optie met betrekking tot de vereisten van jouw organisatie. Door een agnostische benadering te hanteren, kunnen we onbevooroordeeld advies en ondersteuning bieden tijdens het hele CMS-selectieproces, zodat jouw organisatie een goed geïnformeerde beslissing neemt die leidt tot succes en groei op de lange termijn.

Bij 2Digits geven we jojouw organisatie de kennis en tools om het ideale CMS te kiezen. We bevorderen een robuuste digitale aanwezigheid die aansluit bij jouw doelgroep en het succes van jouw organisatie in het steeds evoluerende digitale landschap stimuleert.

Wilt u meer weten over welk CMS het beste bij jouw project past? Neem vandaag nog contact op met het 2DIGITS-team voor meer informatie. We bespreken graag jouw behoeften en helpen u bij het vinden van de juiste CMS-oplossing voor jouw bedrijf. Daarnaast is meer informatie beschikbaar via 2DIGITS.agency

Een CMS beoordelen:

We hebben onze CMS-selectie gebaseerd op de volgende vereisten (houd er rekening mee dat deze vereisten technisch gestuurd zijn; in de toekomst zullen we minder technisch gestuurde vereisten toevoegen);

1: Een enkel itemmodel voor de hoofdpagina met een repeater die verschillende componenten bevat om deze pagina samen te stellen, met één component voor het selecteren van uitgelichte producten.

2: Vanaf de hoofdpagina kunt u inhoudslinks gebruiken om naar producten op de website te linken.

3: Een productcategoriepagina die alle producten binnen een specifieke categorie weergeeft, inclusief inhoud over deze categorie met producten die kunnen worden gefilterd op basis van verschillende tags en prijzen, die kunnen worden gesorteerd (?), doorzocht en gepagineerd.

4: Een productpagina met informatie over het product (met behulp van een WYSIWYG-editor, een geoptimaliseerde productafbeelding (upload) en een link naar een Content Integration Field met enkele willekeurige gegevens).

5: Mogelijkheid om vraag- en antwoordrepeaters toe te voegen aan een product(lijst).

6: Mogelijkheid om een review achter te laten voor een product, deze wordt als concept in het CMS geplaatst, die vervolgens handmatig kan worden goedgekeurd en getoond onder het product.

7: Het is mogelijk om de volgorde van deze reviews handmatig te sorteren. Te vergelijken met deze WordPress plugin.  

8: De website moet drie talen ondersteunen, die kunnen worden aangepast met een taalschakelaar.

9: De website moet een voorbeeldmodus ondersteunen waarin de redacteur een conceptversie van de product-/hoofdpagina/categoriepagina kan bekijken.

Naast de vereistenverklaringen zullen we de volgende elementen vergelijken:

  • UX
  • DX
  • Kosten
  • Meertalig
  • Repeater
  • Dynamische inhoud
  • Webhook
  • Preview-modus
  • Gebruikersbeheer
  • Beheer van plug-ins
  • Integratie velden
  • Afbeelding CDN
  • Versie beheer
  • Beheer van publicaties
  • Documentatie
  • Populariteit
  • Paginering
  • Filteren,
  • sorteren
  • Zoekopdracht
  • API voor inhoudsbeheer
  • Personalisatie
  • Formulieren
  • Ontwikkelingscyclus
  • 2FA
  • WYSIWYG
  • Kanban

Wil je meer lezen? Mail ons  we sturen je de volledige vergelijking gids! De gids waarin de zes populairste headless CMS’en worden vergeleken.